.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استمداد دختر معلول نوشهری از خیران کشور
پولی برای درمان دخترم ندارم و همه عمر و زندگی‌ام را برای این فرزند معلولم گذاشتم و با عشق و علاقه وافر از او و دو فرزند دیگرم نگهداری می‌کنم.

به گزارش شمال نیوز، معلولیت نوعی محدودیت است و کسانی که به هر دلیلی با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می‌کنند دارای زندگی خاص و بعضاً بسیار سختی هستند که این رنج‌ها و سختی‌ها به سمت خانواده نیز تسری کامل پیدا می‌کند و زندگی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

این روزها که به شب یلدا نزدیک می‌شویم همه در تکاپو برای تدارک این شب بسیار باشکوه و شب غلبه نور بر تاریکی شب هستند اما «مریم» قصه ما که خود در شب «یلدا» دیده به جهان گشود به‌مدت 17 سال است که دیگر «یلدا» ندارد و بلندای شب‌های یلدا را با بغض و رنج و حسرت سپری می‌‌کند.

 


مادر سیده‌مریم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه دخترش در شب یلدا وارد سن 19 سالگی می‌شود، اظهار کرد: دخترم از دو سالگی بر اثر بیماری مننژیت دچار مشکل شد و به‌مدت 17 سال از معلولیت جسمی و حرکتی رنج می‌برد.

وی افزود: مریم نه‌تنها نمی‌تواند حتی حرف بزند بلکه راه‌ هم نمی‌تواند برود و اگر من کمکش نکنم به زمین می‌خورد و از طرفی غذا نیز نمی‌تواند بخورد و باید غذا داخل دهانش بگذارم.

این مادر فداکار با بیان اینکه مریم از هوش بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: او به مدرسه استثنایی می‌رود ولی با این تفاوت که چون نمی‌توانست در کلاس درس حاضر شود بنابراین با هماهنگی مدیر و معلمان مدرسه، خودم به مدت سه سال است که در خانه کار تدریس دخترم را بر عهده گرفتم و فقط موقع امتحانات به مدرسه استثنایی می‌برم و الان کلاس دهم است.

وی با اشاره به اینکه من عصای دست مریم هستم، گفت: رشته‌اش را باغبانی زدند و البته خودم هم در نبود شوهرم که سالها ما را ترک کرده برای تأمین مخارج سنگین زندگی در ویلاهای تهرانی‌ها هم کار باغبانی می‌کنم و هم کار تمیز کردن ویلاها را انجام می‌دهم تا بتوانم مخارج زندگی مریم و دو فرزند دیگرم که خوشبختانه در سلامت هستند را تأمین کنم.

مادر سیده‌مریم با قدردانی از خواهرش که در نگهداری از فرزند معلولش به او کمک می‌کند، بیان کرد: در خانه نیز سبزی پاک می‌کنم، دلال و ترشیجات درست می‌کنم و می‌فروشم تا امور زندگی را تأمین کنم و هر چه قدر تلاش و کار می‌کنم اما باز هم در تأمین مخارج زندگی دچار مشکل می‌شوم و شرایط سختی دارم.

وی با تأکید بر اینکه از همه به‌ویژه خیران می‌خواهم به فرزندم کمک کنند، بیان کرد: پولی برای درمان دخترم ندارم و همه عمر و زندگی‌ام را برای این فرزند معلولم گذاشتم و با عشق و علاقه وافر از او و دو فرزند دیگرم نگهداری می‌کنم.

 

 

این مادر با اشاره به اینکه به مدت 17 سال در این وضعیت از مریم نگهداری می‌کنم، اضافه کرد: دخترم در بهزیستی عضو است و حتی مسؤولان آمدند و «مریم» را از نزدیک دیدند ولی هیچ کمکی نکردند و فقط تحت پوشش هست و کمکی دریافت نمی‌کند و حتی مستمری هم برای دخترم درنظر نگرفتند و هر دفعه فقط وعده‌های پوچ و تو خالی از سوی بهزیستی می‌دهند.

وی افزود: تنها راه ارتباطی «مریم» با ما از طریق نوشتن در گوشی موبایل است و در غیر این صورت اصلاً نمی‌تواند چیزی یا خواسته‌اش را به ما بفهماند.

این مادر ایثارگر با بیان اینکه ماهانه فقط 500 هزار تومان هزینه برای امور این دخترم را متحمل می‌شوم، گفت: یک‌سال است به‌خاطر خرابی برخی تأسیسات خانگی از داشتن حمام محروم هستیم و از سویی دیگر توان اقتصادی برای خرید انشعاب آب را نداریم و آب شرب خود را از چاه تأمین می‌کنیم که آن هم پمپش خراب است.

به گزارش فارس، یقیناً همواره مردم نوع‌دوست و خیر کشور ما در امر کمک و یاری کردن به هموطنان و همشهریان خود زبانزد عام و خاص هستند و بارها اقدامات خیرخواهانه مردم و خیران عزیز گره‌گشای مشکلات بسیاری از خانواده‌های ناتوان و بی‌بضاعت بوده است که نتیجه آن خشنودی خداوند و رویش گل لبخند و زندگی بر لبان خانواده‌ها است و بنابراین امید که «سیده‌مریم» نیز بتواند با کمک خیران نسبت به درمان خود امیدوار شده و بهار جوانی خود را با لبخندی همیشگی جشن بگیرد و در شب یلدا که شب تولد او نیز هست هدیه ارزنده‌ای از خیران و هموطنان خود دریافت کند.

 

 

خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر با شماره تلفن: «محمدحسین ملایی 09117898428» آماده تماس‌های هم‌وطنان و خیران نوع‌دوست برای کمک به این دختر نوشهری است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.045 seconds.